Alstom i Akiem podpisali dwie umowy w sprawie utrzymania systemu sygnalizacji pokładowej w lokomotywach Traxx oraz dostaw przeznaczonych dla nich części zamiennych. Oznacza to dalsze zacieśnienie współpracy między dwiema firmami. Ich współdziałanie trwa od wielu lat, na przestrzeni których Akiem kupił przeszło sto Traxxów.
Kontrakt Master Service Agreement dotyczy dostaw części zamiennych do lokomotyw z rodziny Traxx, których we flocie Akiem jest łącznie 116 (w różnych odmianach). Umowa będzie obowiązywała przez pięć lat. Szacowana skala dostaw w tym okresie to około 200 różnego rodzaju części rocznie. W razie potrzeby Alstom i Akiem zrewidują porozumienie, zmieniając wolumen dostaw.
Zakres drugiej umowy obejmuje części oraz usługi związane z systemem sygnalizacji kabinowej produkcji Alstomu. Wszystkie lokomotywy Traxx należące do Akiem są wyposażone w to rozwiązanie. W myśl dokumentu producent ma udzielać wsparcia w jego eksploatacji – zarówno zdalnego, jak i na miejscu. Komponenty, które ulegną awariom, mają być przez Alstom naprawiane, a w razie potrzeby – szybko wymieniane.
Jak przekonuje Akiem, obie umowy zabezpieczają dalszą bezproblemową eksploatację lokomotyw z rodziny Traxx. Efektem dla klientów poolu taborowego ma być poprawa dostępności wynajmowanych od Akiem Traxxów oraz ich niezawodności.
Akiem wynajmuje tabor kolejowy stu klientom, działającym łącznie w 22 państwach europejskich. Firma prowadzi oddziały we Francji, Niemczech, Polsce, Szwecji, Włoszech, na Węgrzech oraz w Wielkiej Brytanii. Zatrudnia łącznie 450 pracowników. Filozofia działania Akiem zakłada oferowanie „ekosystemu serwisowego” do obsługi wynajmowanych pojazdów, opartego na ogólnoeuropejskiej sieci baz technicznych. Akiem jest certyfikowanym podmiotem ECM.
Oprócz lokomotyw produkcji Alstomu w portfolio firmy są również Vectrony Siemensa (
wkrótce również w wersji spalinowo-elektrycznej), Class 66 General Electric i
Dragony Newagu. Na niektórych rynkach Akiem oferuje do wynajmu również zespoły trakcyjne.